неделя, 1 май 2016 г.

Джоузеф Хелър - 01.05.1923 г. - 12.12.1999 г.






„Не мисля, че е добре да се постигне твърде много на твърде ранна възраст. Какво друго може да ти даде бъдещето, ако вече имаш всичко онова, за което въображението ти е мечтало? Писателят бива откриван веднъж в живота и ако това му се случи в много ранна възраст, невъзможността да преживее този момент отново може да има в известна степен подривен ефект върху личността му и – в крайна сметка – върху самата му работа.”

„Всеки писател когото познавам има проблем с писането.”

„Никога не оставям нещо недовършено, щом съм го започнал и не започвам, както казах, докато не го видя цялостно в ума си.”

„Когато прочета някъде, че някой е казал, че не съм написал нищо по-добро от „Параграф 22”, се изкушавам да попитам: „Че кой ли е написал?”

„Не бързам. Казвам на надарените ученици в курсовете за творческо писане, че им трябва търпение, че писането е трудна работа, че то не е по-лесно за хората, които са най-успешни, но не препоръчвам моята система на начинаещите писатели. Тя води до големи интервали между започването на книга и нейното завършване.”

„Единствената мъдрост, която струва ми се съм постигнал, е да бъда скептичен спрямо идеологията и аргументите на другите хора. Склонен съм към скептицизъм и не обичам чийто и да било догматичен подход. Не обичам нетолерантността, а догматичният човек е нетолерантен към другите. Това е една от причините, поради които стоя настрани от всякакви религиозни вярвания.” 
~~~~~~~~~
Снимка: http://www.theguardian.com/books/2015/mar/30/robert-mccrum-100-best-novels-catch-22-joseph-heller

Няма коментари:

Публикуване на коментар