вторник, 17 май 2016 г.

Петер Хьог - 17.05.1957 г.






„В живота на повечето автори съществува преломен ден. Това е денят в който те преминават от писането на поеми и разкази към създаването на роман и писането по няколко часа на ден. За мен, този ден дойде преди двадесет и четири – двадесет и пет години. Преди това бях писал в продължение на години, но никога не бях изпращал нищо на издател.”

„Първият ми роман ми отне четири години, но това не говори нищо за качеството или мащаба на романа. Това беше опознавателен процес, учебна книга, защото писането не е само талант, а и умение. То е нещо, което трябва да научите и да развиете. Това е бавен процес.”

„Романът е като вълна от напрежение, която те прекосява много дълго време. (...) Мисля, че е важно да не носите със себе си тази вълна, която сте създали, от единия роман в следващия.”

„Всяка нова книга за мен е игра. Все едно се преобличам и отивам на карнавал.”

„Обичам да експериментирам с различни жанрове, да преживявам ужаса и любовната история и да си играя с реалността.”

„Да опишете това, което сте прочели е все едно да описвате музиката чрез писане.”
~~~~~~~~~
Снимка: http://www.hs.fi/kulttuuri/a1432183281558

Няма коментари:

Публикуване на коментар